.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بررسی مسائل مختلف استان /
گفتگو با هادی ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران
بررسی مسائل مختلف استان /


شمال نیوز برای آگاهی آخرین مسائل روز پیرامون دانشگاهها ،جوانان،ورزش،توسعه استان،رسانه ها ،
شورای راهبردی دانشگاهها، شورای فرهنگی و اجتماعی و....گفتگویی با هادی ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران انجام داده که تقدیم کاربران می گردد.

-جناب آقای ابراهیمی در باره توسعه مازندران ،اولاً بگوئید که آیا مازندران در جریان توسعه،موفق عمل کرده و ثانیاً بطور واضح بگوئید که برای آینده مازندران به کدام چشم انداز نظر دوخته اید؟

*توسعه یک پروسه چند بعدی است و نمی توان آن را ساده، سطحی و عوامانه نگریست و همانطوری که می دانید، توسعه در ابعاد مختلف فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و علمی، جلوه های متنوعی دارد و من اگر به آمار عملکردها و بودجه ها و اعتبارات تخصیصی اتکا کنم، وضعیت مازندران به استثناء دو سه استان بسیار موفق، در مقایسه با سایر نقاط کشور بسیار مطلوب است، اما از آن جائیکه مازندران بیش از دو دهه مورد بی مبالاتی محسوس قرار گرفته و عنایت چندانی به استان ما نشده، این عملکردها هرگز قادر به ترمیم نقائص و خلاءهای بوجود آمده در عرصه های مختلف اقتصادی نبوده و تا زمانی که ما بر اساس سند چشم انداز توسعه بیست ساله و نیز سند توسعه مازندران بر اساس برنامه های پنجساله، توسعه سخت افزاری مطلوبی نداشته باشیم، یقیناً عقب افتادگی های ما بطور تصاعدی استمرار می یابد، فلذا ما هیچ راهی جز ایجاد زیرساخت هایی که زمینه تسریع توسعه همه جانبه را فراهم و تقویت می کنند، نداریم.
توسعه بنادر، فرودگاهها، مراکز ویژه اقتصادی، سدها، راههای دریایی و زمینی و ریلی، صنایع مادر، معادن و مواردی مشابه دیگر، بسترساز توسعه اقتصادی مازندران در ابعاد گردشگری داخلی و خارجی، کشاورزی، باغداری، دامداری، صنعتی، گل و گیاه، صیادی، جنگلداری، تجاری با مشخصه بارز صادرات حداکثری و واردات حداقلی محسوب می شوند.
در توسعه فرهنگی نیز ما به توسعه گسترده دانشگاهها، آموزشگاهها، حوزه های علمیه، پژوهشکده ها،ایجاد پارک و موزه دفاع مقدس، مراکز فنی و حرفه ای، فرهنگسراها، مراکز فرهنگی و هنری، ورزشگاهها، موزه ها، کتابخانه ها، نمایشگاهها، پارکهای فناوری، سینماها، سالن های نمایش، انجمن های ادبی، هنری، فرهنگی و علمی، تولید محصولات فرهنگی همانند فیلم و نمایش و کتاب و فعالیت های نرم افزاری قابل اعتناء اهمیت داده و از هیچ تلاشی هم برای توسعه فرهنگی دریغ نمی ورزیم!

-شما با راه اندازی شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران، شخصاً مسئولیت آن را هم به عهده گرفته اید، اولاً بگوئید چرا این اتفاق افتاد و ثانیاً مشخص کنید سیاست های کاری شما در این شورا چیست؟

*همانگونه که می دانید، یکی از مشغولیات همیشگی ذهنی ام، موضوع اطلاع رسانی است و اعتقاد دارم که دولت دهم با چالش های متعدد وارداتی رسانه های حرفه ای جهان مواجه است و افکار عمومی در معرض بمباران چندسویه خبری، آسیب پذیر جلوه می کنند و از طرفی عده ای هم گمان می کنند که انتشار هرگونه خبر و تحلیل عملکردی به مصلحت نظام نیست و منتقدان منصف را هم بر نمی تابند، بنابراین تصمیم گرفتم با راه اندازی و قبول مسئولیت شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران، اولاً ابتکار عمل خبری را بدست گرفته و مانع از هرگونه سیاه نمائی و بزرگ نمائی شده و ثانیاً ظرفیت های رسانه ای دولت را در حوزه نقد نیز توسعه داده و یا به عبارتی به واقع نمائی از انتظارات رسانه ای دولت بپردازم.

-شورای راهبردی دانشگاهها را به چه منظوری تاسیس کرده اید و تا چه اندازه به اهداف و انگیزه های راه اندازی آن نزدیک شده اید؟

*بنظر من دانشگاه، کارخانه تولید منابع انسانی متخصص و مورد نظر و نیروی انسانی نیز زیربنای توسعه ملی است و سعادت یک ملت در عصر مدرنیته، یقیناً از معبر مراکز علمی و پژوهشی می گذرد و توجه به دانشگاه، توجه به ظرفیت های فزاینده و تمام نشدنی یک جامعه است که همچون چشمه ای خروشان، تشنگان توسعه را سیراب می سازد.
این شورا به دو منظور شناسائی و احیاء پتانسیل ها و توانمندی های پنهان دانشگاهها و نیز بکارگیری عملیاتی این قابلیت ها در متن فعالیت های اجرائی توسعه بوده که امروز هیچ کشوری خود را از این سرمایه ملی محروم نگه نمی دارد و اعتقادم بر این است که عدم رویکرد مسئولین اجرائی به زبدگان و نخبگان دانشگاهی، طولانی کردن زمان وابستگی های کشور به بیگانگان و فاصله گرفتن از آرمانهای خودکفائی و خوداتکایی نظام است.
تشکیل بنیاد نخبگان و فعال سازی تمام بعدی این بنیاد در شناسائی مغزها و حل مشکلات آنها در مسیر شکوفائی های جدید، کمک به جهاد دانشگاهی، تلاش برای راه انداری پارک فناوری و موارد مشابه دیگر در راستای فعالیت های این شورا حاصل شده اند.

-شورای فرهنگی و اجتماعی استان را به چه منظوری راه انداخته اید و تا چه حد پیش رفته اید و ارزیابی تان از وضعیت اجتماعی و فرهنگی مازندران چیست؟


*مازندران استانی بزرگ و دارای تنوعات قابل اعتنای قومی و طایفه ای و سیاسی است و با توجه به توریستی بودن استان، قرار گرفتن در مسیر ترانزیت قاچاق مواد مخدر، تعدد شهرکهای ساحلی متمولان و متمکنان کشور، همیشه مستعد پیدایش و پذیرش تهدیدات فرهنگی و اجتماعی است و ما نمی توانیم در قبال تهدیدات و نیز فرصت های فرهنگی اجتماعی بی تفاوت و بی تحرک مانده و کاری نکنیم.
مبتلایان به اعتیاد، فقر پنهان، قاچاق مواد مخدر، آمار بالای طلاق، تعدد مراکز جرم خیز، وجود محله های بدنام، رشد متشکل تکدی گری، بالا بودن آمار سرقت در خودروها و منازل، قتل و مسائل دیگر بهانه های اصلی راه اندازی این شورا بوده و خوشبختانه دستاوردهای خوبی نیز به واسطه نقش آفرینی های اعضا داشته که ما را به استمرار جلسات آن مصمم تر کرده است.
ضمن اینکه این شورا با شناسائی درست فرصت ها، سیاست های مقابله را با تدابیر مفاهمه توام کرده و بخشی از فعالیت های اقدامی را در حوزه بهداشتی و یا همان پیشگیری جرائم متمرکز کرده است.
این شورا شبیه قرارگاه مشترکی عمل می کند که ضمن ایجاد وحدت رویه، هدایت ستادی عملیات های ضروری را نیز عهده دار است و مانع از موازی کاری و تداخل کاری نهادهای تامینی می گردد و علاوه بر آن از ظرفیت نهادهایی چون بهزیستی و غیره نیز بخوبی بهره برداری می کند.

جناب آقای ابراهیمی با توجه به مسئولیت مستقیم شما و وقوف شما به آمار و ارقام واقعی عملکردهای دستگاههای انتظامی و نظامی و اطلاعاتی، ارزیابی شما از وضعیت سیاسی و امنیتی مازندران چیست؟

*با استناد به دریافت روزانه گزارش ها، خبرها و نیز جلسات متعدد تامین استان و شهرستانها به ضرس قاطع مدعی ام که مازندران یکی از امن ترین استانهای کشور در مقوله امنیت اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیت عمومی است و جزء معدود استان هایی هستیم که حتی احساس ناامنی هم در آن وجود ندارد و حادثه امنیتی خاصی به ثبت نمی رسد.
الحمدالله نهادهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی کاملاً بر حوزه های ماموریتی خود اشراف داشته و بالاترین سطح عملکردی را در مقایسه با نرخ امنیتی کشور ارائه می دهند و از این بابت جای هیچ نگرانی نیست و مردم خونگرم و صمیمی ما بدانند که مسئولین سیاسی استان در هماهنگی کامل با دستگاههای تامین کننده امنیت استان، همه مسائل و گزارشات را با نگرشی کارشناسی و با جدیت کامل رصد کرده و با حساسیت بالا در جهت انسداد منفذهای احتمالی و کاهش متواتر برخی از آمارهای مربوط به تهدیدات امنیتی همانند سرقت و غیره در تلاش همیشگی اند.

-در باره ورزش چگونه فکر می کنید و با توجه به استعدادهای فراوان ورزشی در مازندران چه برنامه هایی برای حمایت از آنها و فراهم کردن تمهیدات لازم جهت شکوفائی هر چه بیشتر این قابلیت ها دارید؟

*شک ندارم که ورزش با نام مازندران عجین شده است و امروز هیچ رشته ورزشی معتبری در جهان وجود ندارد که مازندران در آن استعدادهای نابی را معرفی نکرده باشد و اضافه می کنم که کشتی که ورزش اول کشور است، سرآمد همه ورزشهایی است که در مازندران به آن پرداخته می شود، تا جائی که از مازندران و مشخصاً ساری به عنوان پایتخت کشتی جهان یاد می شود و واقعاً هم نمی توان انحصار کشتی آزاد و فرنگی را در شهرهای مازندران و ترجیحاً در بهشهر، گلوگاه، جویبار، قائم شهر، سوادکوه، بابل، آمل، بابلسر، فریدونکنار، محمودآّباد، نور و نوشهر انکار کرد و چهره های جهانی کشتی مازندران و مدال های رنگارنگ جهانی و المپیکی خود دلیل صحت این ادعاهایند.
مازندران در عرصه های دیگر از جمله فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی، والیبال، بسکتبال، ورزش های رزمی، وزنه برداری، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، دو و میدانی، ورزش جانبازان، ورزش روستائی، ورزش کارگران؛ ورزش دانشجویان و ورزش بانوان نیز سرآمد سایر استانها بوده و چهره ها و مهره ها و ستاره های فراوانی را به ورزش کشور معرفی و موجبات مباهات ملی را فراهم کرده است.
انصافاً ما اگر قدر این قابلیت ها و استعدادها را ندانیم، به آنها ظلم و به استان و حتی کشورمان خیانت کرده ایم، فلذا نگاه من به ورزش مازندران، نگاهی استراتژیک بوده و بهیچوجه موقتی، موسمی و موردی نخواهد بود و مستند به بودجه ها و اعتبارات ورزشی استان با دو گرایش سخت افزاری و نرم افزاری و نیز میزان حضور در برنامه ها، مسابقات، جلسات و تمرینات ورزشی، مدعی ام که در هیچ برهه ای بین ورزش و مدیران ارشد استان چنین پیوند و همکاری وجود نداشته است.

-مرحوم کردان در بین مدیران مازندرانی مقیم تهران بیشترین دغدغه های استانی را داشته اند و شما هم رابطه عاطفی مطلوبی با ایشان داشته اید، اولاً بگوئید که از این روابط عاطفی چه دستاوردهایی را حاصل کرده اید و ثانیاً توضیح دهید که چهره هایی همچون آقای رحیم مشائی آیا توانسته اند در ابعاد مختلف و متنوع، نقش آفرین باشند؟

*خیلی ممنون از اینکه یاد مرحوم کردان را زنده کرده اید و واقعاً ایشان همانی بودند که شما به درستی به آن پرداخته اید و عملکرد ایشان برای همه شهروندان مازندرانی اظهرمن الشمس است و پناهگاه بزرگی برای مازندرانی ها محسوب می شدند و من نمی توانم وابستگی ها و ارتباطات عاطفی ام را با ایشان فراموش کنم، اما واقعیت این است که روابط اعتقادی ما مقدم بر روابط عاطفی ما بوده است.
اما در خصوص آقای رحیم مشائی باید عرض کنم که با ایشان هم دارای روابط عاطفی ویژه ام و از نزدیک شاهد دغدغه های مازندرانی ایشان بوده و هستم و واقعاً ایشان برای ما جای خالی مرحوم کردان را به نحو احسن پر کرده اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مازندراني 27 مهر 1389
لطفا اين مطالب را درج كنيد اقاي ابراهيمي در روزنامه خودش و هم در اينجا علت عقب ماندگي استان را بي مهري دولتهاي دو دهه قبل ميداند كه به استان جفا نمودند . و بدون سند و امار و ارقام خدمات زيادي در اين چند سال كه منظورش دولت ايشان است بر ميشمارند . من به عنوان يك مازندراني سد شهيد رجائي را به عنوان دست اورد دولتهاي قبلي ميدانم . شما اقاي ابراهيمي يك پروژه كه در گذشته كلنك نخورده باشد و در استان ايجاد نموديد را نام ببر ( قضاوت با خوانندگان ) و موضوع دوم اقاي ابراهيمي مي گويد ( به ضرس قاطع مدعی ام که مازندران یکی از امن ترین استانهای کشور در مقوله امنیت اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیت عمومی است و جزء معدود استان هایی هستیم که حتی احساس ناامنی هم در آن وجود ندارد و حادثه امنیتی خاصی به ثبت نمی رسد. ) و از طرفي تشكيل شوراي فرهنگي واجتماعي را به علت ( مبتلایان به اعتیاد، فقر پنهان، قاچاق مواد مخدر، آمار بالای طلاق، تعدد مراکز جرم خیز، وجود محله های بدنام، رشد متشکل تکدی گری، بالا بودن آمار سرقت در خودروها و منازل، قتل و مسائل دیگر بهانه های اصلی راه اندازی این شورا بوده ) اين نوع تحليل يعني چه ؟ ( قضاوت با خوانندگان )
نا شناس 27 مهر 1389
آقای ابراهیمی سلام . از شفاف بودن کلام و سادگی بیان در مشکلات مبتلابه استان سپسگزارم.ما به انسانهای دلسوزی همچون شما افتخار می کنیم .ای کاش سالهای پیش شما را کشف می کردیم .اما حال هم دیر نشده و با توکل به خدا و همت شما شاهد شکوفائئ استان در تمام زمینه ها باشیم و دست شما را در جای جای استان به گرمی می فشاریم.
نا شناس 27 مهر 1389
معاون استانداری که نگاه شهرستانی وی بر نگاه استانی اش چربش دارد نمی تواند در کارهایش موفق بشود زیرا مردان بزرگ نگاهی بزرگ دارند.
ضمنا جناب آقای ابراهیمی شما در این مدت در شناسایی عوامل نفوظی در بین خود ناتوان بوده اید حال شناخت مشکلات استان را بسیار بعید میدانم.!!
مشاور 28 مهر 1389
سلام
برادر ابراهیمی تحلیل خوبی از استان داشته اید. در زمانی؛ کشوری، استانی، همراه با دین- را لمس می کنیم که جز دلدلدگی و عاشقی در زیر سقف خدا ،حس نمی شود. نفس رهبری فرزانه ، رئیس جمهوری محبوب، را در حال و هوای فضایی ، حس می کنیم که جز به دلدادگی و عاشقی هیچ حسی دیگر به دم نمی چسبد. و خون شهدا هم هنوز گرمی رگهای پاره شده گردن و دست و پا آنان در یاد و خاطره ها زنده است. جانبازان شیمیایی ما هنوز دارند سرفه می کنند. هنوز هنوز دلدادگی ها و عاشقی ها در چهره ها و خاطره ها ی تک تک افراد این شهر، استان،کشور به جای مانده و من مطمئنم که در این حس اشتباه نکرده ام.
پس حالا جای سوال است با تمام این اوصاف چرا بعضی از مسئولین همدل و همکار برای پیشبرد اهداف استان همانند و هدفمند نیستند. و از هر لکنت کلامی و گامی، تفسیرهای بنی امیه می گیرند. و برچسب عقده حقارت دنیایی می زنند. برای برطرف کردن مشکلات و معضلات استان در درجه اول اتحاد و همدلی و دلدادگی مهم است تا با همفکری بتوان روزی را دید که محرومیت در راس امور استان نباشد. یا به قول رهبر فرزانه معظم له فقر استان در زیر برگهای سرسبز استان پنهان نباشد.
در ضمن برادر ابراهیمی انتقادی در مورد برگزاری جلسات دارم . و اینکه با جسارت و شجاعت مشکلات بدون سانسور گفته شود.
مشاور 28 مهر 1389
پیروزی و بهروزی مسئولین فقط وفقط در گرو خدمتگزاری صادقانه در مورد مردم کخ نشین است همانهایی که امام راحل (ره) در موردشان بسیار سفارش کرده. پیروزی دکتر احمدی نژاد هم به واسطه این شعار بوده که هم فلسطین و هم غزه و محرومین همه از ما و بر مایند. پس مسئول محترم از فرصت ها خوب استفاده کن که خدا همیشه فقط برای یکبار یک رایحه خشبو را برای بندگان خود می فرستد . برای شما التماس دعا داریم.
ح.ا 29 مهر 1389
این باز دید کننده ی محترم راست میگه اگه شمارو زودتر از تو .....کشف میکردیم لا اقل در کنار بقیه شعرا از شعرو شعارتون بیشتر استفاده می کردیم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.